Wednesday, March 11, 2009

march tenth


date: 10 march 2009

wat is so speacial bout this date?

xde pe pon sbenanya..in fact, ari ni aku lalui cem ari2 biasa gak..cuma tarikh 10 mac tu ja yg mengingatkan aku pada kehidupan dan jugak kematian..

The same date, in the year of 1985 (bleh kira brapa tua umur aku..huhu) it was the day which i was born in Kedah. Selama 9bulan 10ari (mgkin sbb tu aku lahir 10hb), mak aku mengandungkan aku, pada ari tu jugak lah aku meronta2 nk klua dr perut mak..hehe..

Sejak dari ari tu, lengkaplah family aku..parents aku ada putra n putri. Yang special nya, i am the only daughter in da family..Manja? Of course..hehe..Tapi, oleh kerana dibesarkan bersama2 3 hero atas aku, so, aku x la manja sgt..maksud aku, aku bukan la cem little princess yg apa nk, smua dpt..kengkdg, apa yg aku nk, xdapat, apa yg xnk plak, yg dpt..

Masa aku kecik2 dulu, aku slalu berangan bila dtg je besday aku, mesti aku nk banyak hadiah..sbb aku suka tgk kotak2 yg berbalut kertas warna-warni. Rasa geram je nk tau isik kat dalam.Tapi, selalunya, bila dh tau isik dalam, rasa cem xbest je..hehe dunia kanak2..

Bila makin besar, aku slalu nk org wish besday kat aku..atau dgn erti kata lain, kengkwn aku mesti ingat besday aku..sbb dulu aku suka ingat besday kwn2 terutama kwn2 skolah rendah..masa tu long term memory ni masih byk space lg, sbb tu la besday diorg aku bleh ingat..n alhamdulilah masih ingat smpai sekarang. Kwn2 skolah menengah, matrik n uni. pon aku ingat gak, cuma kdg2 ingat kwn2 yg rapat je la..Walaupon aku xwish kat diorang, xbererti aku lupa besday diorang..ucapan besday tu aku ucap melalui doa kpd Allah..

Tahun ni, ntah kenapa, aku cem xkesah samada kwn2 aku ingat or x besday aku..walaupon xramai yg wish, aku xkecik ati pon..May b sbb dah MATANG dr segi umur kot..Apa yg penting, aku tau family aku setia wish kat aku..n aku dah xkesah nk dpt adiah2..Aku cuma harapkan doa daripada insan2 yg aku sayang, yg sayang aku n yang ingat aku..Lagipon aku teringat kata2 ayah.."kta kna slalu beringat pada besday kita..jgn terlalu seronok..mungkin hari lahir kita juga adalah hari kematian kita..mcm Rasulullah yg wafat pd tanggal 12 rabiulawal.."

Ucapan n doa fevret utk besday aku kali ni adalah.."smoga panjang umur,murah rezki, n CEPAT KAWEN" huhu..Insya Allah, berkat doa dr smua(aku pon sentiasa berdoa), moga Allah percepatkan aku jumpak jodoh aku..ahaks!

Buat famili..ayah, mak, along, angah, azhem..may Allah bless our famili..
Buat kawan2 yg wish aku kali ni..zul,dila,umai,dd,kema,bullah,zidah,lina,nura..mucho gracias!
Buat student2 aku yg ingat gak kat teacher depa ni..bday,amirul rizdzuan,fairul n naemah..t-cer t'haru gitu!
n lastly buat insan yg jd org terakhir wish besday kat aku..thanx atas ucapan yg pjg berjela..itulah ucapan paling panjang penah aku dengar..thn depan wish pjg2 lg eh! haha
p/s: besday aku dlm kalender islam plak jatuh pd 18 jamadilakhir..wat's yours?

1 comment:

  1. happy belated birthday naja!!
    thingkin' of ur dream made me grin,hehehe :D

    ReplyDelete